Monday, May 2, 2011

bertemu berpisah ='(

sepuluh jari kususun. mohon ampun dan maaf sebab dah terlalu lama blog ini ditinggalkan sepi (macam nak ghaye larr pulak. haiihhh!). terlalu banyak cerite, drama dan muvie sebenarnye yang nak ditayangkan. cume masa jew tak der untuk jari nie tekan tekan keyboard lappy nie. cerita yang nak di-post banyak. macam cokelat yang mencurah-curah ke ladang gandum. pergghh! jadi larr coco crunch! duhh! dah macam iklan larr pulak. *serious serious*. ok, cerita tu banyak sangat. TER-lalu banyak ok. contoh macam cerita sepanjang praktikal. hari hari ada cerita best menarik tertarik kaw memang da-bomb! haha! ok ok. serious. hari hari sepanjang tempoh praktikal dulu. dulu ye. menunjukkan tempoh yang dah lama berlalu. lebih tepat sebulan yang lalu. ye. cerita sebulan yang lalu hari nie baru maw story story. betapa pe-ma-las nye aku. ok ok. continue. sepanjang praktikal dulu hari hari adalah hari yang best. hari hari istimewa and ada cerita yang berbeza.

ada hari hari yang penat sebab occ (occupancy) tinggi. ada hari yang happy sebab ade orang orang yang wat aku happy. lagi lagi time dapat makan macam macam time aku at department F&B. time tu aku kat La Blason. that is our coffee house's name. or in English, mai sini cek nak habaq kat hang pa pasal bahse peghancis nie, makna La Blason dalam english is coffee house. faham tak? faham kan? ok, time aku kat La Blason nie larr antara saat saat yang paling best. department tu kerja die senang relax and perut sentiasa diisi dengan zat zat yang memang baik untuk pertumbuhan lemak lemak. ye lemak! sepanjang tempoh 3weeks aku kat La Blason, berat aku naik 3kg. yup! 3kg babe in 3weeks. sehat kan aku? mana tak nye. masuk shif 7am-3pm, awal awal pg before 7am dah amek dulu bekfes pe yang patut. then after lucnh closed, 2.30pm, amek lagi ape yang berkenan di hati. then 3pm balik. kat hostel makan lagi malam after sume geng dah balik kerja. and hasilnya sekarang nie lemak lemak tepu dalam badan sudah ber-ma-ha-ra-ja-le-la dalam badan. haiissh! *saya gemok sudah. so what?*aduhh! banyak pulak iklan die nie.

ok ok. sambung. act aku rindu sangat sangat memories time aku praktikal kat Colmar Tropicale Resort Berjaya Hills Bukit Tinggi Pahang tu. aku praktikal kat sane dengan 9 orang lagi budak kolej aku. plus member member yang lain yang aku kenal yang sama sama praktikal kat sana. ade dari politeknik JB. ada dari uitm dungun. ada akk dari uum. ade dari uitm jengka. memang ramai geng geng trainee time tu. kalaw nak dikira geng trainee time tu ada nak dekat 25 orang. and yang paling best is sume 25 orang tu rapat ngan aku and dak dak kolej aku. siyesli! and kitorang sume berkawan baik dengan staf staf Colmar. bagi aku tempoh 3 bulan berpraktikal sangat sangat larr memory yang best. happy jew sepanjang aku berada kat atas bukit tu.

kalaw aku nak cerita 1 by 1 memang tak cukup ink larr kalaw nak post. post blog pakai ink ke ikin? duhh! be rasional please! ok ok. haha! memang larr tak cukup. kalaw dah cerita pasal 3 bulan kat atas tu kaw baru nak post dalam 1 entry memang tak cukup lerr ikin oiii! so, aku juz mampu untuk highlight kan beberape perkare jew di sini ok.

  • the memories at housekeeping, F&B and finance will not be forgotten and will always be a memory.
  • tq pada yang selalu layan kerenah aku.
  • tq pada sume yang selalu kene teman aku makan tak kire larr kat cafe time keje or kat warung time kat ostel atas sebab penyakit aku nie yang tak boleh di-ting-gal-kan sorang sorang.
  • tq pada orang yang selalu amikkan tapawkan and masakkan aku lasagna.
  • tq pada sesape yang slalu bagi McD(S) and cokelat(S).
  • tq pada orang yang bagi aku beruang. haha!
  • tq pada orang yang selalu buatkan aku air m i l o lagi lagi time aku sakit perot. tq jugak sebab slalu amek kan saye coco crunch and itu ini itu ini.
  • tq pada trainee uitm dungun tersayang coz slalu buatkan aku bekfes. windu nye nak omelet and pancake size XXL korang. korang ber-3 gimme 5! aku sebut pasal korang nie. haha!
  • tq pada orang yang slalu tolong aku punch card time aku at finance department. finance opis ngan punch card jaoh.
  • tq juge pada sume yang pernah menyayangi diri ini. hamboii hamboii! bukan ape. cume nak say sory sebab aku tak boleh balas l-o-v-e korang kat aku tu. at least aku jujur and tak main main kan prasaan korang. maaf kalaw tindakan aku ade sakitkan hati sape sape. aku cume tak boleh terima korang. maybe belom mase or maybe korang bukan Mr.? yang aku carik. big sory form me guys! tp aku still sayang korang as sahabat.
  • tq pada semua atas perkenalan and sahabat nie: fad, bies, ain, ayu, yaya, neji, peah, mas, wan, man, akim, yaya, tekha, aries, qawwim, ateh, kak iz, kak putri, ross, ain, akmal, afif, nik kelembai, azizi, hendry, luan, ayie, warga housekeeping; pn.hanem, en. zul, cik nap and yang lain lain, warga F&B; cik d'zul, cik wazir, subra, peter and yang lain lain,, warga finance; mr.yap, mr.gudrial, kak huda, kak suzi, kak sara, hariri, en.faizal, rizan. tq atas tunjuk ajar finance yang susah tu. hehe.
  • TQ everyone! luv u all!

4 comments:

.:sao:. said...

so sweetttt

fara high yeah said...

heeeeeeeeeeee;) nice to know u guys sme kan!friends4 eva kayhhhh! mwahhhx!

ikinroslan said...

ecah: thats the truth.

ikinroslan said...

yaya: thats ryte yaya! frensforever kayh! miss korang!