Friday, August 5, 2011

s a la m r a m a d h a n

Pejam celik pejam celik dah 5 hari kite umat Islam berpuasa. Terase cepat jew kan? And secepat itu jugak larr cuti aku habis. Hari nie hari last aku bercuti. Means esok aku dah mula bekerja semula. And means aku akan naik semula to my kingdom of life no.2 (dulu no.3). And nie first time aku akan bekerja dalam bulan Ramadhan. Actualy not really the fisrt time larr coz before this i'd working on fasting month also. That was last year when i'm working at 508. That was really a memory for me coz that was trully the real first time i'm working during Ramadhan. And this is gonna be the second one larr kan.

Tapi kali nie TERsangat larr mencabar kalaw nak dibandingkan dengan berpuasa time kerja kat 508 dulu. Coz dulu aku seronok puasa dengan studentstudent aku. Ramai. Seronok. Dengan faci faci yang havoc! But for this time, i'll be fasting in a new place, new surroundings, new people and a new way of style. Coz kali nie aku perlu bekerja dan berpuasa. Aku dah larr bekerja shif. Aku ade 3 shif. 1. 4.30-1.30, 2. 12.00-8.00, 3. 7.30-4.30. So, bayangkan larr time aku kene bekerja shif yang no 1&2. Means aku kena berbuka dalam waktu bekerja. And waktu bekerja aku adalah di rides. Ape itu rides? Meh aku tunjuk gmbar kayh.

Ini larr die rides. Setiap permainan yang ada kat indor theme park nie dipanggil ride.
Nie antara salah satu ride called Ferris Wheel.


Yang nie pulak called Crousel@Kuda.
Ride nie Mr.Tech yang jaga.

Yang nie pulak called Ride De Paris.
Tempat yang boleh memanjakan diri dengan melayan kerenah budakbudak yang tak paham bahasa.
Plus budakbudak yang tak mandi pagi and tak tukar pampers datang main kat sini pagipagi buta.
Plus budakbudak yang tak retireti balik tidow timetime rides dah nak tutup.
Fiuhhh! Berpeluh aku nak elobrate ride nie.
Ride nie pown Mr.Tech yang jaga.
Yang nie pulak Rio Float. Rio tu aku lupe larr apa maknenye. Tp float tu of coz larr terapung kan. And benda nie memang terapung pown atau lebih tepat lagi is terbang.

So, puasa kali nie aku akan berbuka di rides yang aku dah tunjuk tu coz dalam time kerja.
Untung nasib jew dapat turn berbuka on time sama dengan waktu berbuka.
So semua nie adalah pengalaman baru yang belom pernah aku tempuh dan yang bakal aku tempuh esok.
Well, experience is like learning process aite?
Jauh perjalanan luas pemandangan kan. Tak kew benda bagus tu.
So, i'll take it in a positive site.
All the best and good lcuk for u Nurasyikin! Bhasya!


No comments: