Sunday, May 22, 2011

aku ingin happy

kenapa kenapa kenapa?
kenapa takdir aku selalu macam nie.
kenapa aku rasa Allah selalu nak uji aku. ujian yang susah and berat selalu datang kat aku.
aku nie bukan hamba yang kuat.
aku bukan hamba yang tabah.
tap kenapa yaAllah. kenapa Engkau selalu takdirkan aku untuk melalui ujian ujianMu yang berat yaAllah. kenapa?
and kenapa juga aku selalu buat keputusan yang salah dan akhirnya aku sendiri menyesal dengan keputusan yang aku buat. kenapa aku macam nie?
padahal dah banyak kali aku rasakan apa yang emak cakap adalah betul.
kebanyakan apa yang emak nasihat, pandangan emak, semuanya betul.
tapi kenapa aku hanya sedar apa yang emak katakan tu betul cume selepas aku sedar yang aku telah silap dalam membuat keputusan. kenapa?

and kenapa mereka mereka cume ambil berat tentang aku pada ketika aku happy, gembira.
kenapa cume pada saat aku berada di rumah; rumahku syurgaku, pada saat aku gembira bersama keluarga dan sahabat sahabat sahaja mereka ambil berat.
kenapa tidak ketika ini. ketika aku berseorangan. jauh dari rumah dan keluarga.
di mana mereka mereka pada ketika aku tidak mampu senyum, ketawa dan merasa bahagia.
kenapa perlu macam nie.

kenapa aku harus jadi lemah begini.
ye! aku TERlalu lemah. lemah sangat tanpa mereka mereka di sisi.
tanpa seol gong chan. tanpa shin woo. tanpa ji hoo. tanpa semua yang aku rindu.
aku hanya TERlalu lemah.
aku tidak kuat ya Allah.
ringankanlah beban yang harus aku tanggung ini.
berikanlah aku peluang.
ye! peluang untuk aku. . .

my milo ais kaw; rumahkusyurgaku, 508 Jun2010-present, Colmar Tropicale, Casa Ria 271-0-1.

No comments: