Wednesday, July 18, 2012

fun at the peak!!


Assalamualaikum.

Bila baca jew tajuk macam kat atas nie, mesti sume orang taw kan or dapat figure kan apa yang bakal aku nak citer or bebel kat sini kan kan. Actually tu merupakan satu tag line larr untuk satu pusat percutian pelancong dari seluruh pelusuk dunia nie. Cewaaaaah! Ayat nak gempaq ala bombastik jew kan aku. Sebenarnye tu tag line untuk theme park Genting Highlands. Bila cakap jew pasal theme park Genting, mesti majoriti tahu apa tag line yang patit disebut. "Fun at The Peak". Itu larr dia. So, Genting jew larr tempat aku slalu lepak. Coz untuk sampai ke puncak dari rumah aku just amek masa setengah jam jew.

Berbaloi larr dari aku keluar pegi KL dengan sesak lagi. Nak cari parking pown susah. Fade up larr dok KL tu. Naik Genting jew senang bagi aku. Dekat sangat dengan rumah, tak sesak, parking senang and FREE! Yang paling penting bila naik atas tu dapat jumpa barney! Tabby Sally sume ade. Haha! Mascot Genting pown nak naik name dalam blog aku kan. So Sabtu lepas bersamaan 14/07/2012 aku bawak adek aku yang teringin nak main theme park tu naik Genting. 

Naik larr kitorang berdua jew. FYI, dulu harga tiket untuk outdoor theme park cuma RM33 jew. Tapi tanpa aku sedar time aku pegi nie tiket outdoor theme park jew dah RM50. You see!! RM50 untuk luar sahaja. Mahal dah kan. Naseb baik aku ade annual passport. Annual passport tu valid untuk setahun. Harga annual passport tu dalam RM170++ untuk 365 hari. Means kalaw dikira sehari kos untuk masuk theme park cuma +-RM0.47sen sahaja. Berbaloi sangat kan kalau nak dibandingkan dengan sekali masuk RM55.

Time naik tu barney keje petang. jumpa pown kejap jew before aku nak balik. Macam tu larr kitorang. So kalau dah posting nie mesti tak sah larr kalau tak ade gambar kew instag kew pixloromatic kew kan kan. So selamat melihat gambar gambar yang dah berjaya diambil! Peace!

Me and adik tengah drive antique car.

Adik drive the antique car.

Nie larr dia kereta antik tu. Dah season dah aku tengok. Tak sabar nak terjah LEGOLAND! weehhoo!

Yang trek merah bertiang biru tu Flying Coaster. Benda tu macam roller coaster larr cume bertemakan Spider Man. So bile nak naik tu kena meniarap macam super hero tu then baru larr die terbang.

The big fountain.


Kalau korang berdiri dekat ride yang bertemakan lanun, nie larr pemandangan yang akan korang nampak. Cer teka ride apa? Tak pew larr. Biar aku kasi tahu. Pirates Ship. You got it? Its Pirates Shippppppp! Tapi picture nie aku snap time dalam monorail larr kan. So the view nampak lagi luas.

Nie adik yang snap. Tah ape ape gambar tah. Macam nak delete jew dari phone. Tapi bila tengok ride nie ride barney, macam kena simpan and kena post kat sini plak bagi orang tengok. Haha!

Sama larr dengan yang nie. Cuma yang nie better larr sebab aku suka crousel. Tak taw nape aku suke crousel. Lagi lagi kalau die besar, lagu die best and lighting die cantik. Bagi aku crousel yang nie paling aku suke sebab lagu die slow jew. Then die agak besar and paling penting nie ride barney. Again! Oppss!

Yang nie muka budak jakun excited nak naik kuda pusing.Kuda pusing tu adalah crousel. Ok Upin Ipin pown taw benda tu. Kbai!

Excited kan!! Naseb tak der adek kecik. Kalau tak dah lama aku tinggal die nie pusing pusing sorang sorang atas kuda nie. Fiuuhh!

Ok, habis RM10 aku beli waffer tu. Ok waffer kosong kat Genting 1 RM5 ye. Dekat bawah or even KL dalam RM3 jew. Ok First World Hotel blakang tu besar. Daaa~

Budak kurus keding tinggi kesejukan sebab berat badan makin turun and lemak semakin hilang dalam tubuh and menyebabkan badan susut dengan mendadak.
So tu larr sedikit gambar yang dapat aku kongsi and share kan dengan korang. OK! kongsi=share adalah benda yang sama. Grammar bahasa rojak yang sangat teruk di situ. Ye nampak sangat kesilapan di situ padahal time berblogging boleh jew tekan button DELETE or BACKSPACE tu kan kan kan. Ini larr ragam blogger rasanya. Budaya kowt. Layanannn. Yang penting blog ber-update kan. Teheee. Peace. Saranghae!

P/s: TIPS sebelum korang terjah naik Genting kalau korang tak ada transport sendiri, better korang call nombor nombor yang sepatutnya kat Genting tu untuk update perkhidmatan Genting Skyway or Cable Car or Bus Shutle untuk amek taw tu sama ada perkhidmatan untuk satu satu hari tu bukak atau tutup untuk servicing. Sebab kalau korang tak call update dulu nanti korang perlu beratur lebih dari sejam hanya untuk tunggu giliran naik bus. So nie antara link yang korang boleh cek and call untuk dapatkan bantuan:
link untuk express bus info
link untuk taman tema

So aku harap sedikit info and cerita dari aku nie akan dapat membantu korang. And pada korang kalau ada apa apa tips bercuti yang nak disharekan pown boleh larr kongsi kongsi di komen aku nie. Mugkin mengenai harga hotel kew. Harga tiket kew. Tempat tempat makan yang menarik kew. Tempat shopping kew. Boleh jew. Lai lai! Peace!

No comments: