Wednesday, July 18, 2012

kenangan mematangkan hidup

 #Gambar hasil Note aku sendiri
Assalamualaikum
Cantik kan gambar atas nie? Rasanya tak ramai antara you all yang boleh snap gambar kat atas nie tiap kali celik dari tidow. So bertuah tak aku celik celik jew mata dari tidur pemandangan macam kat atas nie ada depan mata. Alhamdulillah. Mungkin nie larr pertukaran yang Allah beri kat aku atas sebab aku jarang balik rumah kalau time kerja. So, mungkin Allah gantikan segala kepenatan aku berkerja, kerinduan kat rumah and keluarga *padahal jarak rumah aku dengan tempat nie cuma 30minit aje ok. CUMA 30minit*. Tapi atas beberapa sebab telah menghalang aku untuk balik ke rumah tiap hari. Perantau larr kata kan. Emmm. 30minit dari rumah boleh kira perantau kew? Bole larr kan. Coz aku tak duduk rumah.

Aku tak sebertuah orang lain yang dapat melalui kehidupan macam yang dorang impikan. Dapat melalui kehidupan macam yang dorang angan kan dalam diari. Or dapat menjalani kehidupan macam yang dorang tulis dalam Note. hehe! Or dapat menjalani kehidupan macam yang diimpikan tat kala bercerita dengan sang barney. Eh! silap silap. Maksud aku sang kekasih hati. 

Walau apa pun aku sentiasa bersyukur dan ada kalanya belajar bersyukur dengan setiap apa yang terjadi, setiap apa yang aku lalui dalam kehidupan aku. Sebab baik buruk sesuatu tu kan datang dari Allah. Jadi kita sebagai hamba Allah yang lemah dan kerdil nie tak boleh meragui atau pertikaikan setiap apa yang ditakdirkanNya. Ingat ye adik adik *bercakap nada Kak Ros. hehe!*. 

So konklusi untuk post kali nie, is BERSYUKUR. Boleh kew? Actually aku dah lama sangat jap aku tekan kan skit laaaaaamaaaa saaaaaaangatttttttttt dah tak post kat blog nie. Sebab posmen mogok. Oppss! Tapi yang penting sepanjang aku tak menaip, menge-post, membebel, merapu kat sini, sepanjang itu jugak larr terlalu banyak benda dan pengajaran yang aku lalui yang sesungguhnya tersangat larr banyak kalau nak aku kongsikan. So daripada aku post banyak banyak then tak ada orang nak baca or komen, lebih baik aku pendam kan saja. *Tacing konon*. Ok gedik!

Tapi insyaAllah untuk kepuasan hati aku jugak berikutan aku tengok semakin ramai blogger berlumba lumba menge-post, aku akan rajin kan hati nurani and jari jemari aku nie untuk menaip and menge-post kat sini. Mungkin cerita cerita sepanjang aku senyap or mungkin cerita cerita terbaru. InsyaAllah. . .

Atas sebab korang dah membaca karangan 365 patah perkataan nie, aku nak share larr sedikit gambar selama aku senyap nie, Enjoy! Saranghae!

Gambar nie time aku balik dari amek adik aku di UniMap mase die nak balik cuti sem bulan lepas. Singgah larr holiday kat Pineng nie jap sebab dah 8 tahun aku se-family tak mai sini. Cerita lanjut insyaAllah nanti ye.


Yang nie still gambar di Pineng. Cer teka gambar nie kat mana? Larr. Kan dah kata kat Pineng. Booo! Ok larr. Gambar nie kat Bukit Bendera Pineng. Sesampai jew keluar jew dari tren terus snap kat sini sebab cantik sangat plus dengan terasa sikit jakun coz dah lama sangat ceq tak mai atas nie. Sikit jew jakun tu ok.


Yang nie skali tengok jew dah taw pown kan apa bonda eh. Nie larr dia apam polka-dot. Yang nie 3rd trial aku yang aku buat khas nama barney. 1st trial rasa ok, rupa tak ok. 2nd trial rasa ok, rupa ok. Yang 3rd trial nie rasa KO, rupa KO just reka-corak jew ok. Hampeh!



Sapa tak tau gambar nie snap kat mana bukan 1Malaysia larr dia kan. Gambar nie dah tentu larr kat Bukit Ampang. Mesti ramai ingat aku dating kat sini kan. Salah anggapanmu itu. But betul. Haha! Faham tak? Actually ayah yang bawak aku se-family datang sini. And barney pown ikut time nie. Coz adik aku teringin sangat nak tengok tempat nie. Coz die datang sini time kecik. Aku plak nak jugak feeling dating kat sini macam mana. Hehe! Coz aku memang tak dibenarkan datang tempat tempat macam nie berdua duaan. Bahaya kan kan kan. So, time ayah bawak adek datang tunjuk tempat nie, aku amek kesempatan larr skali feeling feeling jap ngan barney tengok orang date kat atas nie. Huhu! Itu larr ceriteracita bout diz picture.

So korang doa doa larr supaya aku rajin untuk meng-upload lagi lagi dan lagi. Coz dah banyak sangat aku tak share ngan korang. Latest oicture dalam Note aku nie pown semakin beranak pinak. So, insyaAllah dirajinkan aku nie so that kita boleh jumpa lagi kat sini. Aminnnn.

2 comments:

Unknown said...

nice la kin =)

ikinroslan said...

thanx mama! tengah nak jadi rajin nie nak post best best macam korang. nie pown lame tak berblog nie.